Frakt og levering

Appoteket er et norsk nettapotek med dyktige farmasøyter og et stort utvalg produkter. Vårt mål er at du alltid skal føle deg trygg og fornøyd i møte med oss.

Hos Appoteket har du som bruker tilgang til direkte råd fra noen av Norges dyktigste farmasøyter. Vi tilbyr målrettet råd gjennom, telefon, som i forhold til det tradisjonelle apoteket gir en større mulighet til å være personlig og privat.

Nedenfor ser du alle de leveringsalternativene vi tilbyr. Tilgjengelige leveringsalternativer for din bestilling genereres ut i fra ditt postnummer og ut i fra hvilke varer du har i handlekurven. Legemidler har krav om å bli sendt med temperaturkontroll og med utlevering mot ID-kontroll, og dette vil begrense leveringsalternativene for ordre med slike varer. For å se tilgjengelige fraktalternativer legger du ønskede varer i handlekurven og går videre til kasseløsningen. Skriv deretter inn postnummeret ditt og du vil så få opp en liste med tilgjengelige leveringsalternativer.

Sende pakke til en annen adresse?

Dersom du ønsker å sende en pakke til noen andre enn deg selv, kan du endre mottakers navn og adresse i betalingsbildet. Trykk legg til C/O og skriv navnet til personen som bor der du vil ha pakken sendt. Deretter legger du inn adressen til den personen som står i C/O feltet i adressefeltet. Betalers navn vil også oppgis på pakken. Det telefonnummeret som oppgis i betalingsfeltet er det som transportøren vil sende sporingsinformasjon på. Den e-postadressen som er oppgitt, vil motta ordrebekreftelsen fra Appoteket. Pass på at du endrer tilbake til egen adresse dersom du skal handle hos oss igjen. 

Våre leveringsalternativer:

Posten - Pakke i postkassen

Pris:  Gratis (Ved kjøp over 499 kr) eller 29,-Leveringstid: 1-3 virkedager

Pakken leveres rett hjem til deg i din postkasse. Når pakken sendes fra vårt lager, vil du kunne spore pakken hele veien hjem til deg. Dersom din postkasse er låst eller for full, vil pakken bli levert til nærmeste post i butikk. 

For at postbudet skal kunne levere i postkassen din må følgende kriterier være oppfylt:- Avstanden fra postkasse til mottakers dør må ikke være mer enn 250 m.- Hus må være tydelig merket med husnummer og oppgang- Døren må være tydelig merket med mottakers navn. Dersom mottaker ikke er registrert på adressen må den som er registrert på adressen bli satt som C/O i feltet som kommer opp når du skal gjennomføre betalingen. 

Posten – Pakke til hentested

Pris: Gratis (Ved kjøp over 499 kr) eller 59,-Leveringstid: 1-3 virkedager.

Pakken vil bli levert direkte til ønsket postkontor eller post i butikk. Når du velger dette leveringsalternativet, vil du få mulighet til å velge mellom en rekke utleveringssteder i tilknytning til ditt postnummer. Når pakken har ankommet ønsket postkontor eller post i butikk vil du få SMS om at pakken er klar for henting. Det er krav om ID ved utlevering av pakker fra Appoteket til hentested.

Posten – Hjemlevering på døren*

Pris: 139,-Leveringstid: 1-4 virkedager.

Pakken leveres hjem på døren av posten. Pakken kan forventes levert mellom 17-21 alle hverdager. Gyldig legitimasjon (ikke elektronisk førerkort inntil videre) må fremvises ved utlevering av pakker fra Appoteket. Posten må dokumentere ID-sjekk med de 5 siste sifrene i personnummeret. Husk at de fleste bankkort ikke har bilde og derfor ikke fungerer som legitimasjon.

PostNord – Pakke til hentested

Pris: Gratis (Ved kjøp over 499 kr) eller 59,-Leveringstid: 1-3 virkedager.

Servicepakke vil pakken bli levert direkte til ønsket hentested. Når du velger dette leveringsalternativet i kassen vår, vil du få mulighet til å velge mellom en rekke utleveringssteder i tilknytning til ditt postnummer. Når pakken har ankommet ønsket utleveringssted vil du få SMS om at pakken er klar for henting. Det er krav om ID ved utlevering av pakker fra Appoteket til hentested.

PostNord – Hjemlevering på døren

Pris: Gratis 139,-Leveringstid: 1-3 virkedager.

Pakken leveres hjem på døren av PostNord. Pakken kan forventes levert mellom 17-21 alle hverdager. Gyldig legitimasjon (ikke elektronisk førerkort inntil videre) må fremvises ved utlevering av pakker fra Appoteket. PostNord må dokumentere ID-sjekk med de 5 siste sifrene i personnummeret. Husk at de fleste bankkort ikke har bilde og derfor ikke fungerer som legitimasjon. Sendinger leveres til nærmeste mulige leveringspunkt på bakkenivå.

Porterbuddy – Hjem på døren

Pris: Gratis (ved kjøp over 499kr) eller 59,-Leveringstid: 1 dags leveringstid på døren.

Med Porterbuddy har du to leveringsvalg. Få pakken levert mellom klokken 17.30 til 19.30, eller klokken 19.30 til 21.30. Leveringen skjer påfølgende virkedag mandag til fredag. Levering i Stor-Oslo, Vestfold og Østfold er mulig på søndager (NB! Reseptbelagte legemidler kan ikke leveres lørdag og søndag). Porterbuddy leverer til Oslo, Akershus, Østfold, Buskerud, Bergen, Stavanger og nå også Trondheim. Bestillinger gjort før kl 14:30 i Oslo, Akershus, Østfold og Buskerud vil kunne leveres samme dag som du bestiller. Kan også benyttes på reseptbelagte/reseptfrie legemidler (NB! Husk at PIN-kode mottatt på SMS må oppgis ved utlevering av pakker som inneholder legemidler). 

Instabox – Pakkeskap

Pris: Gratis (ved kjøp over 499kr) eller 39,-Leveringstid: Samme dag levering

Helt hjem – Hentepakke

Pris: Gratis (ved kjøp over 499kr) eller 59,-Leveringstid: 1-3 virkedager

Hentepakke blir levert til nærmeste HeltHjem-hentested. Når du velger dette leveringsalternativet i kassen vår, vil du få mulighet til å velge mellom en rekke utleveringssteder i tilknytning til ditt postnummer. 

Helt hjem – Pakke i postkassen / Pakke på dørmatten

Pris: Gratis (ved kjøp over 499kr) eller 39,-Leveringstid: 1-3 virkedager

Helthjem leverer pakker til din postkasse/dørmatte før kl 07 på morgenen. I noen områder eller hvor Helthjem ikke kan sikre trygg leveranse må pakken hentes på nærmeste utleveringssted. Dersom pakken ikke kan leveres på døren og må omgjøres til hent i butikk, vil du motta en SMS så fort pakken er på vei til ditt hentested. Sjekk om Helthjem kan levere på din dør.  

Retur og angrerett

Vår mål er at du som kunde skal være så fornøyd som mulig. Opplever du feil, mangler eller at du rett og slett ikke er fornøyd med produktet, vil vi selvfølgelig gjøre alt vi kan for å rette opp dette så fort som mulig. Les mer om retur og angrerett her.

Kontakt oss på telefon, chat eller e-post: